
Kilka lat temu procesy i procedury biznesowe były tylko konceptami stosowanymi przez wielkie firmy i korporacje, dzisiaj są one podstawą funkcjonowania wszelkiego rodzaju przedsiębiorstw. Tworzenie i wdrażanie nowych procedur może być źródłem znacznego wzrostu efektywności firmy – przynoszą one poprawę wydajności i jakości usług oraz zmniejszają koszty. W artykule skupimy się na tym, jak stworzyć i wdrożyć nowe procedury w przedsiębiorstwie.
Tworzenie i wdrażanie nowych procedur
Każdy dobrze działający biznes wozi na nowymi wytycznymi i praktykami. Modyfikowanie procedur jest niezbędne, aby zapewnić naszym pracownikom, klientom oraz partnerom wykonywanie zadań w bezpieczny, zgodny z zasadami i opłacalny sposób. W tej sekcji opisano najważniejsze aspekty tworzenia i wdrażania nowych procedur.Czy zaciekawił Cię temat: Jak wykorzystać narzędzia HR w zarządzaniu talentami? Bądź na bieżąco z najnowszymi trendami i informacjami: https://www.wuw2010.pl/jak-wykorzystac-narzedzia-hr-w-zarzadzaniu-talentami/
Krok 1: Definicja celu
Należy jasno określić, jaki cel doprowadza do ustanowienia nowych procedur. Sformułowanie tego celu w sposób jak najbardziej precyzyjny pozwoli na lepsze zdefiniowanie procedur i skróci czas ich wdrażania.
Krok 2: Wybór metodologii
Kolejnym krokiem w tworzeniu nowych procedur jest wybór metodologii, w oparciu o którą będzie tworzone i wdrażane nowe procesy. Wybór takiej metodologii jest ważny, ponieważ umożliwia rozwój niezbędnych narzędzi, aby uzyskać spójny, dobrze zarządzany proces.
Krok 3: Analiza procesu
Dobrym procesem tworzenia nowych procedur jest dokładna analiza istniejących procesów. Jest to ważny etap, ponieważ umożliwia lepsze zrozumienie istniejących procesów i wykrycie potencjału do usprawnienia ich działania.
Krok 4: Rozwój nowych procedur
W tym kroku formułowane są nowe procedury. Eksperci od danego działu definiują każdy proces i tworzą go według wymagań określonego biznesu.
Krok 5: Weryfikacja procedur
Kiedy procedury są gotowe, należy je zweryfikować, aby upewnić się, że są odpowiednie do wymagań określonego celu. Efektem weryfikacji powinna być dokumentacja techniczna, w której określa się szczegóły dotyczące każdej procedury.
Krok 6: Wdrożenie procedur
Kiedy procedury zostały opracowane i zweryfikowane, należy je wprowadzić w życie. Ważne jest, aby wdrożenie odbywało się etapowo, tak aby proces był łatwy i przejrzysty.
Krok 7: Utrzymanie procedur
Na koniec należy przeprowadzić ocenę skuteczności wdrożonych procedur oraz określić działania, które mogą być wkrótce wdrożone. Możliwa jest również poprawa każdej procedury, jeśli zajdzie taka potrzeba. Wykorzystaniemonitorowania biznesowego do stalego monitorowania efektywności określonych procedur przyniesie nam najlepsze rezultaty.